Gezonde voeding / koken

gezonde voeding:

Wat en hoeveel moet je eten? Dit een vraag die voor iedereen verschillend zal beantwoord worden. Deze basis voor gezonde voeding kunnen we illustreren aan de hand van de actieve voedingsdriehoek.

gezondheidsdriehoek

Gezonde voedingstips

De voedingsdriehoek is een praktische gids voor gezonde voeding, ook wanneer u een dieet volgt.
Alle voedingsmiddelen die u nodig heeft staan erin vermeld. 
Kies elke dag uit ieder vakje van de driehoek. De grootte van het vak geeft u een idee van de hoeveelheid die u ervan nodig hebt. De basisproducten staan onderaan in het grootste vak. Van producten uit de top (vetstoffen en suiker) hebt u maar heel weinig nodig. 
Voor de juiste hoeveelheden, vraag advies aan uw diëtiste.

 

foto tomaten en meter

Praktische tips

  • Regelmatig eten is belangrijk, maaltijden overslaan is een grote dikmaker
  • Varieer! Er is geen enkel voedingsmiddel die alle voedingsstoffen bevat, binnen elke groep van de voedingsdriehoek is variëren noodzakelijk
  • Gebruik volkorenproducten, deze bevatten meer vitamines en mineralen tov de witte varianten en geven ook een beter verzadigingsgevoel
  • Wees rijkelijk met groenten en fruit
  • Drink min 1,5 l water/dag
  • Beweeg min 30 min/dag, een actieve levensstijl is belangrijk. Gebruik meer de trap i.p.v. de lift, parkeer je wagen wat verder, …

Lekker slank koken

lekker slank koken

Meer dan 230 recepten om een gezond gewicht te bereiken.

 Dat 'lekker' en 'gezond' geen tegenstellingen hoeven te zijn, bewijst dit boek. Lekker slank koken bevat aantrekkelijke en gezonde ideeën voor elke maaltijd en voor elke dag, met genoeg variatie voor vele weken. Na een uitgebreide inleiding waarin je alles te weten komt over gezonde voeding, kun je zelf aan de slag.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail